15 juni 2012, Groningen

OOG TV zendt serie De Achtertuin van Groningen uit

De Achtertuin van Groningen laat studenten en stadjers kennismaken met de natuur vlakbij de stad

Dichtbij de stad Groningen zijn er prachtige natuurgebieden te vinden, maar dat weet lang niet iedereen. De Achtertuin van Groningen, een televisieserie voor studenten en stadjers, brengt hier verandering in. Presentatrice Marloes en boswachter Bart nemen de kijker mee naar de verrassende natuur rondom de stad. De Achtertuin van Groningen is van 21 juni tot en met 19 juli elke donderdagavond te zien op OOG TV.

Studenten houden van Groningen en Groningen houdt van studenten. Maar wat weten de Groningse studenten eigenlijk van de Ommelanden? Met die gedachte in het achterhoofd filmde regisseur Mirre Oost de serie. "We zijn zo gewend om ver te reizen voor overweldigende natuur, dat we lijken te vergeten dat er hier in Nederland ook zoveel moois te zien is."

Presentatrice en studente Marloes trekt er daarom samen met boswachter Bart op uit in de provincie Groningen. En wat blijkt? Na tien minuten fietsen staan ze al in een schitterend natuurgebied! Samen kanoën ze een natuurgebied in, wordt er geploeterd door de modder en raakt Marloes onder de indruk van de kennis van Bart over de natuur. Mirre Oost: "Hoewel we gestart zijn met het uitgangspunt dat de serie vooral bedoeld was voor studenten, is ons idee uitgegroeid tot iets wat een veel grotere doelgroep aanspreekt. Er kwam ontzettend veel interessante informatie naar boven over de natuur en de dieren. We denken dat veel Groningers dit aan zal spreken."

OOG TV zendt vijf afleveringen uit waarbij telkens een natuurgebied centraal staat rondom Groningen. Op donderdag 21 juni is de aftrap met een aflevering over De Groningse Onlanden. Op de donderdagen daarna volgen uitzendingen over het Noordlaarderbos, Landgoed De Braak, Kardinge en Friescheveen.

Première
Op dinsdag 19 juni vindt de première van De Achtertuin van Groningen plaats in Cultureel Studentencentrum Usva. Op deze avond wordt een voorproefje gegeven van de serie en komen de makers aan het woord. Iedereen is van harte uitgenodigd. Kaarten kosten € 3,- voor studenten en € 4,- voor niet-studenten. Aanvang 19.30, Cultureel Studentencentrum Usva, Munnekeholm 10, Groningen.
OOG TV is te ontvangen op kanaal 7 op uw televisie of kanaal 40 op Ziggo TV.

download dit persbericht

PERS INFORMATIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Stichting BeeldBepalend
E-mail info@stichtingbeeldbepalend.nl
Website www.stichtingbeeldbepalend.nl
Facebook www.facebook.com/achtertuintv

NOOT VOOR DE REDACTIE

Een jaar geleden besloot regisseur Mirre Oost om samen met cameraman René de Boer een televisieserie te maken over de spectaculaire natuur dichtbij huis. Samen met boswachter Bart Zwiers en presentatrice Marloes ten Kate was de invalshoek voor de serie snel gevonden. Inmiddels bestaat het team uit vijfentwintig enthousiaste vrijwilligers (waaronder studenten, en pas-afgestudeerden en professionals uit Groningen) die allemaal een eigen bijdrage leveren aan het project. Op www.achtertuinvangroningen.nl leest u meer over het project, de medewerkers en de afleveringen.